1. Introducción ao estilo
2. Acción dos brazos
3. Acción das piernas
4. Posición do corpo
5. Respiración
6. Coordinación
7. Webgrafía
1. Introducción ao estilo:
O estilo espalda consiste en unha acción alternativa dos brazos e das pernas, onde os nadadores están sobre suas costas, en posición dorsal.
É o único estilo
no que a cara nunca queda sumerxida na agua, excepto nos viraxes e
nas saidas, pero coordinar a respiración cos movemientos de brazos é
fundamental para que a fatiga surxa o máis tarde posible (como nos
outros estilos).
A desventaxa que ten
este estilo é que o nadador non visualiza cara onde vai, e ten que
buscar puntos de referencia, especialmente nos volteos e nas
chellegadas, para saber donde está.
Ademáis, é o único
estilo,dos recoñecidos oficialmente pola FINA, en cuxas competicións
os nadadores saen dende dentro da agua.


Para describir o movemento de brazos,deberíamos empezar por distinguir as distintas fases que o compoñen:
Nunha linguaxe técnica, diríase que consta de catro barridos e un recobro, que o poderíamos explicar dun xeito moito máis sinxelo como que existe unha fase acuática,da que nos servimos para avanzar, e unha fase aerea, que empregaremos para cerrar o ciclo que realizan os brazos durante a natación.
Vexamos a evolución dos brazos paso a paso e diferenciando entre as accións do brazo dereito e do brazo esquerdo:
| 
BRAZO
   ESQUERDO | 
BRAZO
   DEREITO | 
| 
1.
   Entra
   a man esquerda na auga: 
    
Co
   brazo esquerdo completamente extendido, debe de entrar dende o
   dedo meñique, é dicir, a palma da man mirará cara fóra. | 
1.
   De
   xeito simultáneo, a man dereita remata a tracción, que cerra o
   anterior ciclo. | 
| 
2.
   Primeiro
   barrido descendente: O brazo esquerdo entra na auga co codo
   extendido e guiado polo dedo meñique, coa palma da mán mirando
   ao exterior.O corpo comeza a xirar cara o lado do brazo que
   tracciona. | 
2.
   O
   brazo dereito comeza a moverse cara arriba | 
| 
3.
   O
   brazo esquerdo comeza un desplazamento cara abaixo e cara fóra,
   onde se alcanzará a posición de "agarre" (ainda non
   comezou a propulsión) | 
3.
   O
   brazo dereito comeza a salir á superficie. | 
| 
4.
   Primeiro
   barrido ascendente: Marca o final do agarre e comeza a propulsión.
   Esto implica que o codo esquerdo comeza a flexionarse ao mesmo
   tempo que o brazo se move cara abaixo e lateralmente,
   proporcionándonos movemento, é dicir, propulsándonos. | 
4.
   O
   brazo dereito continúa ascendendo,xa por fóra da auga | 
| 
5.
   Continúa
   a tracción do brazo esquerdo a medida que aumenta a flexión do
   codo, mentras a mán mira diractamente cara atrás.
       | 
5.
   O
   brazo dereito contina a recuperación cara atrás.
       | 
| 
6.
   Segundo
   barrido descendente: Cando o brazo esquerdo alcanza a altura dos
   hombros,o codo terá unha flexión de 90º.
       | 
6.
   O
   brazo dereito, que está recuperando, comeza a rotar, xirando a
   palma cara fóra. | 
| 
7. O
   codo do brazo esquerdo comeza a extenderse ao rebasar o hombro. 
    
O
   brazo desprázase cara atrás e cara abaixo.
       | 
7. O
   brazo dereito,que está xa directamente sobre o hombro,rota de
   maneira que a palma da man apunta cara fóra
       | 
| 
En
   este momento, o corpo alcanza o grado máximo de balanceo,chegando
   a alcanzar entre os 40º e os 45º, nunha acción denominada
   ROLIDO. | |
| 
8. O
   brazo esquerdo continúa a traxectoria vertical
       | 
8. O
   brazo dereito totalmente estirado,e coa palma da man apuntando
   cara fóra comeza a impusarse directamente cara abaixo. | 
| 
9. O
   brazo esquerdo remata a tracción co codo completamente extendido
   e coa palma da man cara abaixo (fondo da piscina)
       | 
9. O
   brazo dereito totalmente estirado,e coa palma da man apuntando
   cara fóra continúa impulsándose directamente cara abaixo.
       | 
| 
Esta
   impulsión da man esquerda facilita o balanceo do corpo ao lado
   dereito,elevando o hombro esquerdo,e facilitando a entrada do
   brazo dereito. 
    | |
| 
10. Segundo
   barrido ascendente: O brazo esquerdo comeza a recuperación cara
   arriba 
    | 
10. A
   mau dereita entra na auga dende o dedo meñique para comezar de
   novo a tracción, esta vez desde o brazo dereito.
       | 
| 
En
   este momento, ningún dos movementos das máus exercen ningún
   tipo de propulsión. | |
| 
11. O
   hombro esquerdo sae da auga antes de que o faga a man esquerda
   para iniciar o recobro
       | 
11. A
   mau dereita afúndese na auga preparándose para o seu ataque.
       | 
| 
12. Fin
   da fase propulsora do brazo esquerdo: A man esuerda inicia a súa
   recuperación saindo da auga
       | 
12. Comeza
   o ataque da man esquerda co brazo dereito estirado. | 
*recorda que as dúas columnas se desenrolan de xeito simultáneo*
3. Acción de pernas:
A
acción das pernas no estilo espalda consiste en un batido
alternativo das pernas.A súa importancia é a de manter horizontal o
corpo, compensar e equilibrar a acción dos brazos, e contribuir á
acción propulsiva dos brazos durante o agarre do brazo
correspondiente, cando o impulso dos brazos é mínimo.
Para
un espaldista o chamado “batido de seis tempos” é moi
importante. As rodillas non rompen a superficie da auga e os pes
deben estar sueltos y relajados, permanecendo dentro da agua e
rompeendo lixeiramente a superficie.
O
movemiento de pernas, debido ao rolido (rotación sobre o eixe
lonxitudinal da cadera) non é vertical xa que se mueven cara dentro
e fóra ademais dos movemientos ascendentes e descendentes en función
da posición do corpo nese momento.
Vexamos a evolución das pernas paso a paso ,diferenciando entre o batido descendente e o ascendente:
 
*recordar que do mesmo xeito que na acción dos brazos, as dúas columnas se desenrolan de xeito simultáneo*
4. Posición do corpo:
7. Webgrafía:
Apuntes de i-natación: http://www.i-natacion.com/
Técnica de espalda: http://www.i-natacion.com/articulos/modalidades/espalda.html
Vexamos a evolución das pernas paso a paso ,diferenciando entre o batido descendente e o ascendente:
| 
BATIDO
   DESCENDENTE | 
BATIDO
   ASCENDENTE | 
| 
1.
   Partimos de unha posición na que temos o pé dereito na cima da
   “percusión” cara arriba ,e o pé esquerdo no fondo da mesma
   cara abaixo | 
1.
   A metade superior da perna esquerda comezou o seu descenso, ainda
   que o pé continúa ascendendo,facendo que os dedos rocen a
   superficie da auga. 
Mentras
   tanto o muslo da perna dereita comeza a súa ascensión cando
   ainda sigue descendendo o pé (movemento posible pola flexión da
   rodilla) | 
| 
2.
   Mentras a perna dereita inicia o descenso sin doblar a rodilla, a
   perna esquerda comeza a ascender, aumentando polo tanto a flexión
   da rodilla e o tobillo para comezar a avanzar | 
2.
   Ambas rodillas pasan unha ao lado da outra,pero os pés seguen a
   manter unha separación de uns 60 centímetros debido a que a
   rodilla dereita está doblada. | 
| 
3.
   A perna dereita sigue desendendo. 
A
   rodilla esquerda achégase á superficie da auga (sen romper a
   tensión superficial). 
É
   moi importante que as rodillas nunca salgan á superficie | 
3.
   A perna esquerda é impulsada cara abaixo sen doblar en ningún
   momento a rodilla, mentras a rodilla dereita fai de “guía”
   para a perna dereita. 
(O
   pé dereito exténdese ao ser levado cara arriba) | 
| 
4.
   A perna dereita non da mostras de flexionarse pola rodilla. 
    
Mentras
   a perna esquerda continúa o seu batido cara arriba,producidopola
   exensión da rodilla | 
4.
   Agora son os dóus pes, os que á súa máxima velocidade, pasan
   un ao lado do outro. | 
| 
5.
   A perna dereita comeza a doblarse pola rodilla. 
A
   perna esquerda ,a punto de rematar o seu batido,está xa casi
   completamente extendida. | 
5.
   A rodilla dereita alcanza a súa máxima amplitude,que para
   facernos unha idea podería oscilar entre os 2,5 e os 4
   centimetros por debaixo da superficie | 
| 
6.
   Os pés mostran unha desaceleración que resulta evidente,e
   alcanzase o punto no que a rodilla esquerda volve a iniciar a
   ascensión,estando o pé ainda descendendo. | |
| 
7.
   A medida que ambos pés se achegan ao seu máximo de separación
   queda completado o ciclo do batido das pernas | 
4. Posición do corpo:
A
posición do corpo no estilo espalda é fundamental, e determinará
unha acción correcta de brazos e pernas.
A
cabeza manterase sempre na superficie da auga, con unha inclinación
aproximada de 45º  respecto á superficie,e permanecerá
perpendicular á auga a pesar da rotación que provoca no corpo o
rolido, é dicir, a cabeza permanecerá fixa mentras o corpo oscila
dun lado a outro.
Do
mesmo xeito,a posición da mesma dependerá da fotabilidade do
nadador (máis atrás se ten pouca flotabilidade e máis adiante
cando ocorra ao contrario)
Para
que o rolido sexa efectivo, o nadador deberá rotar o corpo mantendo
unha boa sincronización coa acción alternativa dos brazos en
espalda, que fai que un brazo se mova cara abaixo mentras o outro se
desplaza cara arriba (semellante ás aspas dun muiño).
Os
nadadores do estilo espalda deberan rotar aproximadamente uns 45º a
cada lado,e de non coordinalo apropiadamente co resto de compoñentes
do estilo,o corpo verase empuxado fóra da adecuada alineación.
En
canto á alineación horizontal, o espaldista debe de estar
practicamente horizontal con respecto á superficie da auga, ainda
que mantendo os hombros por enriba das caderas,o que implica que o
peito debe ir por enriba da superficie da auga,e as caderas xusto por
debaixo, o suficiente para que as pernas non salgan da auga.
5. Respiración:
Para moitos dos nadadores que comezan co estilo espalda, é complicado evitar que entre auga pola boca ou polo nariz ainda que a cara en este estilo non se atope dentro da auga.
Esto está provocado principalmente por varios motivos,entre os que se atopan:
6. Coordinación:
Deberíamos distinguir tres tipos de coordinación, que definiremos a continuación:
5. Respiración:
Para moitos dos nadadores que comezan co estilo espalda, é complicado evitar que entre auga pola boca ou polo nariz ainda que a cara en este estilo non se atope dentro da auga.
Esto está provocado principalmente por varios motivos,entre os que se atopan:
- Ritmo respiratorio non adecuado
- Posición do corpo
- Correcta execución do rolido
- Correcta posición da cabeza
A maioría de espaldistas buscan manter un ritmo respitratorio ainda que non sexa realmente "tan necesario".
Este ritmo irá en función do movemento dos brazo, é dicir, inhalan aire mentras recobra un dos brazos (según a preferencia do nadador), e exhalan durante o recobro do outro. Esto axudará a levar un ritmo máis uniforme do ciclo de brazadas e fan moito máis eficiente a respiración.
Lonxe de aconsellar un ritmo respiratorio aos seus nadadores, unha técnica moi empregadoa polos adestradores é a de deixar que eles mesmo atopen o seu ritmo de xeito natural, co que se atopen agusto.
Ainda así, ben sexa o ritmo que atopen os nadadores de xeito natural, ou o que lles indique o adestrador, o ritmo de respiración ,dende un punto de vista fisiolóxico, debería ser efectivo.
Técnicamente poderíamos destacar:
Na fase de inhalación deberase tomar o aire pola boca para suministrarlle ao corpo toda a cantidade de osíxeno posible.
Para a fase de exhalación, recoméndase expulsar o aire pola boca e nariz ao mismo tempo.
6. Coordinación:
Deberíamos distinguir tres tipos de coordinación, que definiremos a continuación:
- Brazos - Respiración
- Brazos - Piernas
- Brazo - Brazo
Coordinación brazos - respiración: Ainda que a cabeza do nadador/a se manterá sobre a superficie da auga e non terá que realizar ningún movemento, convén que a respiración se execute de maneira rítmica, inspirando durante a entrada dun brazo, e espirando durante a entrada do outro brazo.
Coordinación brazos - piernas: Para o estilo espalda é moi importante o movemento de pernas chamado "seis tempos que consiste en:
Deste xeito,relaizaremos seis batidos por cada ciclo de brazos.
- O primeiro batido remata ao final da fase de "agarre"
- O segundo batido remata ao final da fase de empuxe
- O terceiro batido remata na egunda parte do recobro
Deste xeito,relaizaremos seis batidos por cada ciclo de brazos.
Coordinación brazo- brazo: A coordinación que deben seguir os brazos poderíamola describir do seguinte xeito:
Mentras un brazo entra na auga o outro está en plena fase de empuxe ou tracción (semellando a posición das agulla do reloxo dando as oito en punto).
Mentras un brazo entra na auga o outro está en plena fase de empuxe ou tracción (semellando a posición das agulla do reloxo dando as oito en punto).
Apuntes de i-natación: http://www.i-natacion.com/
Técnica de espalda: http://www.i-natacion.com/articulos/modalidades/espalda.html
Acción dos brazos: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/brazos.html
Acción das pernas: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/piernas.html
Posición do corpo: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/posicion.html
Respiración: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/respiracion.html
Coordinación: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/coordinacion.html
Acción das pernas: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/piernas.html
Posición do corpo: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/posicion.html
Respiración: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/respiracion.html
Coordinación: http://www.i-natacion.com/articulos/tecnica/espalda/coordinacion.html

 
No hay comentarios:
Publicar un comentario