ESTILO ESPALDA:

ÍNDICE:
1. Introducción ao estilo
2. Acción dos brazos
3. Acción das piernas
4. Posición do corpo
5. Respiración
6. Coordinación
7. Webgrafía

1. Introducción ao estilo:
O estilo espalda consiste en unha acción alternativa dos brazos e das pernas, onde os nadadores están sobre suas costas, en posición dorsal.
É o único estilo no que a cara nunca queda sumerxida na agua, excepto nos viraxes e nas saidas, pero coordinar a respiración cos movemientos de brazos é fundamental para que a fatiga surxa o máis tarde posible (como nos outros estilos).
A desventaxa que ten este estilo é que o nadador non visualiza cara onde vai, e ten que buscar puntos de referencia, especialmente nos volteos e nas chellegadas, para saber donde está.
Ademáis, é o único estilo,dos recoñecidos oficialmente pola FINA, en cuxas competicións os nadadores saen dende dentro da agua.


2. Acción de brazos:
Para describir o movemento de brazos,deberíamos empezar por distinguir as distintas fases que o compoñen:
Nunha linguaxe técnica, diríase que consta de catro barridos e un recobro, que o poderíamos explicar dun xeito moito máis sinxelo como que existe unha fase acuática,da que nos servimos para avanzar, e unha fase aerea, que empregaremos para cerrar o ciclo que realizan os brazos durante a natación.


Vexamos a evolución dos brazos paso a paso e diferenciando entre as accións do brazo dereito e do brazo esquerdo:

BRAZO ESQUERDO
BRAZO DEREITO
1. Entra a man esquerda na auga:
Co brazo esquerdo completamente extendido, debe de entrar dende o dedo meñique, é dicir, a palma da man mirará cara fóra.
1. De xeito simultáneo, a man dereita remata a tracción, que cerra o anterior ciclo.
2. Primeiro barrido descendente: O brazo esquerdo entra na auga co codo extendido e guiado polo dedo meñique, coa palma da mán mirando ao exterior.O corpo comeza a xirar cara o lado do brazo que tracciona.
2. O brazo dereito comeza a moverse cara arriba
3. O brazo esquerdo comeza un desplazamento cara abaixo e cara fóra, onde se alcanzará a posición de "agarre" (ainda non comezou a propulsión)
3. O brazo dereito comeza a salir á superficie.
4. Primeiro barrido ascendente: Marca o final do agarre e comeza a propulsión. Esto implica que o codo esquerdo comeza a flexionarse ao mesmo tempo que o brazo se move cara abaixo e lateralmente, proporcionándonos movemento, é dicir, propulsándonos.
4. O brazo dereito continúa ascendendo,xa por fóra da auga


5. Continúa a tracción do brazo esquerdo a medida que aumenta a flexión do codo, mentras a mán mira diractamente cara atrás.
5. O brazo dereito contina a recuperación cara atrás.
6. Segundo barrido descendente: Cando o brazo esquerdo alcanza a altura dos hombros,o codo terá unha flexión de 90º.
6. O brazo dereito, que está recuperando, comeza a rotar, xirando a palma cara fóra.

7. O codo do brazo esquerdo comeza a extenderse ao rebasar o hombro.
O brazo desprázase cara atrás e cara abaixo.
7. O brazo dereito,que está xa directamente sobre o hombro,rota de maneira que a palma da man apunta cara fóra
En este momento, o corpo alcanza o grado máximo de balanceo,chegando a alcanzar entre os 40º e os 45º, nunha acción denominada ROLIDO.
8. O brazo esquerdo continúa a traxectoria vertical
8. O brazo dereito totalmente estirado,e coa palma da man apuntando cara fóra comeza a impusarse directamente cara abaixo.
9. O brazo esquerdo remata a tracción co codo completamente extendido e coa palma da man cara abaixo (fondo da piscina)
9. O brazo dereito totalmente estirado,e coa palma da man apuntando cara fóra continúa impulsándose directamente cara abaixo.
Esta impulsión da man esquerda facilita o balanceo do corpo ao lado dereito,elevando o hombro esquerdo,e facilitando a entrada do brazo dereito.
10. Segundo barrido ascendente: O brazo esquerdo comeza a recuperación cara arriba
10. A mau dereita entra na auga dende o dedo meñique para comezar de novo a tracción, esta vez desde o brazo dereito.
En este momento, ningún dos movementos das máus exercen ningún tipo de propulsión.
11. O hombro esquerdo sae da auga antes de que o faga a man esquerda para iniciar o recobro
11. A mau dereita afúndese na auga preparándose para o seu ataque.
12. Fin da fase propulsora do brazo esquerdo: A man esuerda inicia a súa recuperación saindo da auga
12. Comeza o ataque da man esquerda co brazo dereito estirado.

*recorda que as dúas columnas se desenrolan de xeito simultáneo*


3. Acción de pernas:
A acción das pernas no estilo espalda consiste en un batido alternativo das pernas.A súa importancia é a de manter horizontal o corpo, compensar e equilibrar a acción dos brazos, e contribuir á acción propulsiva dos brazos durante o agarre do brazo correspondiente, cando o impulso dos brazos é mínimo.
Para un espaldista o chamado “batido de seis tempos” é moi importante. As rodillas non rompen a superficie da auga e os pes deben estar sueltos y relajados, permanecendo dentro da agua e rompeendo lixeiramente a superficie.
O movemiento de pernas, debido ao rolido (rotación sobre o eixe lonxitudinal da cadera) non é vertical xa que se mueven cara dentro e fóra ademais dos movemientos ascendentes e descendentes en función da posición do corpo nese momento.


Vexamos a evolución das pernas paso a paso ,diferenciando entre o batido descendente e o ascendente:


BATIDO DESCENDENTE
BATIDO ASCENDENTE
1. Partimos de unha posición na que temos o pé dereito na cima da “percusión” cara arriba ,e o pé esquerdo no fondo da mesma cara abaixo
1. A metade superior da perna esquerda comezou o seu descenso, ainda que o pé continúa ascendendo,facendo que os dedos rocen a superficie da auga.
Mentras tanto o muslo da perna dereita comeza a súa ascensión cando ainda sigue descendendo o pé (movemento posible pola flexión da rodilla)
2. Mentras a perna dereita inicia o descenso sin doblar a rodilla, a perna esquerda comeza a ascender, aumentando polo tanto a flexión da rodilla e o tobillo para comezar a avanzar
2. Ambas rodillas pasan unha ao lado da outra,pero os pés seguen a manter unha separación de uns 60 centímetros debido a que a rodilla dereita está doblada.
3. A perna dereita sigue desendendo.
A rodilla esquerda achégase á superficie da auga (sen romper a tensión superficial).
É moi importante que as rodillas nunca salgan á superficie
3. A perna esquerda é impulsada cara abaixo sen doblar en ningún momento a rodilla, mentras a rodilla dereita fai de “guía” para a perna dereita.
(O pé dereito exténdese ao ser levado cara arriba)
4. A perna dereita non da mostras de flexionarse pola rodilla.
Mentras a perna esquerda continúa o seu batido cara arriba,producidopola exensión da rodilla
4. Agora son os dóus pes, os que á súa máxima velocidade, pasan un ao lado do outro.
5. A perna dereita comeza a doblarse pola rodilla.
A perna esquerda ,a punto de rematar o seu batido,está xa casi completamente extendida.
5. A rodilla dereita alcanza a súa máxima amplitude,que para facernos unha idea podería oscilar entre os 2,5 e os 4 centimetros por debaixo da superficie

6. Os pés mostran unha desaceleración que resulta evidente,e alcanzase o punto no que a rodilla esquerda volve a iniciar a ascensión,estando o pé ainda descendendo.

7. A medida que ambos pés se achegan ao seu máximo de separación queda completado o ciclo do batido das pernas
*recordar que do mesmo xeito que na acción dos brazos, as dúas columnas se desenrolan de xeito simultáneo*




4. Posición do corpo:
A posición do corpo no estilo espalda é fundamental, e determinará unha acción correcta de brazos e pernas.
A cabeza manterase sempre na superficie da auga, con unha inclinación aproximada de 45º respecto á superficie,e permanecerá perpendicular á auga a pesar da rotación que provoca no corpo o rolido, é dicir, a cabeza permanecerá fixa mentras o corpo oscila dun lado a outro.
Do mesmo xeito,a posición da mesma dependerá da fotabilidade do nadador (máis atrás se ten pouca flotabilidade e máis adiante cando ocorra ao contrario)
Para que o rolido sexa efectivo, o nadador deberá rotar o corpo mantendo unha boa sincronización coa acción alternativa dos brazos en espalda, que fai que un brazo se mova cara abaixo mentras o outro se desplaza cara arriba (semellante ás aspas dun muiño).
Os nadadores do estilo espalda deberan rotar aproximadamente uns 45º a cada lado,e de non coordinalo apropiadamente co resto de compoñentes do estilo,o corpo verase empuxado fóra da adecuada alineación.
En canto á alineación horizontal, o espaldista debe de estar practicamente horizontal con respecto á superficie da auga, ainda que mantendo os hombros por enriba das caderas,o que implica que o peito debe ir por enriba da superficie da auga,e as caderas xusto por debaixo, o suficiente para que as pernas non salgan da auga.

5. Respiración:
Para moitos dos nadadores que comezan co estilo espalda, é complicado evitar que entre auga pola boca ou polo nariz ainda que a cara en este estilo non se atope dentro da auga.
Esto está provocado principalmente por varios motivos,entre os que se atopan:
  • Ritmo respiratorio non adecuado
  • Posición do corpo 
  • Correcta execución do rolido
  • Correcta posición da cabeza
A maioría de espaldistas buscan manter un ritmo respitratorio ainda que non sexa realmente "tan necesario".
Este ritmo irá en función do movemento dos brazo, é dicir, inhalan aire mentras recobra un dos brazos (según a preferencia do nadador), e exhalan durante o recobro do outro. Esto axudará a levar un ritmo máis uniforme do ciclo de brazadas e fan moito máis eficiente a respiración.
Lonxe de aconsellar un ritmo respiratorio aos seus nadadores, unha técnica moi empregadoa polos adestradores é a de deixar que eles mesmo atopen o seu ritmo de xeito natural, co que se atopen agusto.
Ainda así, ben sexa o ritmo que atopen os nadadores de xeito natural, ou o que lles indique o adestrador, o ritmo de respiración ,dende un punto de vista fisiolóxico, debería ser efectivo.

Técnicamente poderíamos destacar:
Na fase de inhalación deberase tomar o aire pola boca para suministrarlle ao corpo toda a cantidade de osíxeno posible.
Para a fase de exhalación, recoméndase expulsar o aire pola boca e nariz ao mismo tempo.


6. Coordinación:
Deberíamos distinguir tres tipos de coordinación, que definiremos a continuación:
  • Brazos - Respiración
  • Brazos - Piernas
  • Brazo - Brazo 
Coordinación brazos - respiración: Ainda que a cabeza do nadador/a se manterá sobre a superficie da auga e non terá que realizar ningún movemento, convén que a respiración se execute de maneira rítmica, inspirando durante a entrada dun brazo, e espirando durante a entrada do outro brazo.

Coordinación brazos - piernas: Para o estilo espalda é moi importante o movemento de pernas chamado "seis tempos que consiste en:

  • O primeiro batido remata ao final da fase de "agarre"
  • O segundo batido remata ao final da fase de empuxe
  • O terceiro batido remata na egunda parte do recobro

Deste xeito,relaizaremos seis batidos por cada ciclo de brazos.

Coordinación brazo- brazo: A coordinación que deben seguir os brazos poderíamola describir do seguinte xeito:
Mentras un brazo entra na auga o outro está en plena fase de empuxe ou tracción (semellando a posición das agulla do reloxo dando as oito en punto).

7. Webgrafía:
Apuntes de i-natación: http://www.i-natacion.com/
Técnica de espalda: http://www.i-natacion.com/articulos/modalidades/espalda.html


No hay comentarios:

Publicar un comentario